Monday, December 8, 2008

9m2agc foxhunt controller version 1

9m2agc foxhunt controller version 1 ini difabrikasi menggunakan PCB yang dibuat sendiri menggunakan perisian PCB WIZARD



Fox hunt adalah suatu permainan dalam hobi radio amatur yang tidak asing lagi kepada semua pengemarnya.Projek ini telah lama tertangguh dan alhamdulillah saya berjaya menyiapkan controller ini dengan menggunakan PIC 16f84A yang di programkan codenya.Untuk controller ini saya membenamkan bunyi morse code MOE sebanyak sepuluh kali dan di akhiri dengan callsign saya 9m2agc.Controller ini akan memancarkan isyarat morse code MOE dan 9m2agc setiap 3 minit dan controller ini bebas digunakan untuk semua jenis handy.Jadi controller ini sesuai digunakan untuk semua jenis controller dan ouputnya dikawal oleh transistor 2n 2222a sebagai output controll transistor.

1 comment:

Pak Art said...

Salam... 9m2agc saya 9w2azr... saya sedang mencari artikel tentang receiver multicoupler.Ada ke tn mempunyai artikel tersebut khususnya isu rx multicoupler unit homebrew.